Dienos klausimas
Ar žinote, kad teisę į dantų protezavimo paslaugas, kompensuojamas iš PSDF biudžeto, turi ne tik vaikai, senatvės pensijos amžiaus sulaukę asmenys, nedarbingi ar iš dalies nedarbingi asmenys, bet ir asmenys, kuriems taikomas gydymas dėl burnos,
Taip, žinau
Nežinau
Man neaktualu

Pradžia


ŽEMAIČIŲ KALVARIJOS BENDRUOMENĖ DOMĖJOSI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOMIS

Šiaulių teritorinės ligonių kasos (TLK) Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėja Inga Kvedarienė susitikime su Žemaičių Kalvarijos bendruomene pristatė pranešimą apie Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis apmokamas sveikatos priežiūros paslaugas.

Susitikime su Žemaičių Kalvarijos bendruomene. Šiaulių TLK nuotrauka.

I. Kvedarienė atkreipė susirinkusiųjų dėmesį, kad apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu (PSD) ir prie gydymo įstaigos prisirašiusiems asmenims nemokamai teikiamos šeimos gydytojo paslaugos, atliekami šeimos gydytojo paskirti tyrimai. Turintiems šeimos gydytojo siuntimą, gydytojų specialistų konsultacijos taip pat turi būti teikiamos nemokamai. Visi apdraustieji PSD turi teisę gauti sveikatos priežiūros paslaugas be papildomo mokesčio. Gydymo įstaigoms už apdraustiesiems suteiktas paslaugas sumoka ligonių kasos, todėl prašymai mokėti papildomai yra neteisėti.

Ką svarbu žinoti lankantis gydymo įstaigoje?

Kiekvienoje gydymo įstaigoje, sudariusioje sutartį su ligonių kasomis dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo PSDF lėšomis, turi būti skelbiamas išsamus nemokamų sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų pagal sutartį su TLK, sąrašas bei šių paslaugų teikimo tvarka ir sąlygos. Be to, gydymo įstaiga privalo informuoti, kad šių paslaugų išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis ir teikiamos be jokio papildomo mokesčio.

Nemokama, t.y. ligonių kasų apmokama, paslauga apdraustiesiems turi būti pasiūlyta pirmiausiai. Jeigu pacientas šios informacijos neranda, jis turėtų pats tuo pasidomėti – klausti savo gydančiojo gydytojo. Jei gydytojas neatsakys, reikėtų kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Taip pat rūpimus klausimus dėl apmokamų paslaugų galima pateikti ligonių kasų specialistams 8 5 232 22 22 arba info@vlk.lt .

Bendruomenės atstovės aktyviai diskutavo apmokamų paslaugų klausimu. Šiaulių TLK nuotrauka.

Ligonių kasų atstovė kvietė  bendruomenės narius pasidomėti, kiek kainavo jų gydymas. Priminė, kad informaciją apie jiems suteiktas gydymo paslaugas pacientai gali gauti keliais būdais – pateikę prašymą TLK, TLK atstovui savivaldybėje arba prisijungę prie Elektroninių valdžios vartų: www.epaslaugos.lt.

Iš gautos ataskaitos pacientas gali sužinoti visą informacija apie jam taikytą gydymą ir apie tai, kiek kainavo ligoninėje suteiktos stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos, atlikti brangieji tyrimai ir procedūros, skirti vaistai ir medicinos pagalbos priemonės.

Naudojantis elektronine bankininkyste prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų sistemos www.epaslaugos.lt taip pat galima pasitikrinti asmeninius draustumo privalomuoju sveikatos draudimu duomenis – sužinoti, ar žmogus draustas privalomuoju sveikatos draudimu, pasitikrinti draustumo laikotarpius ir kitus draustumo duomenis, prisirašymą prie pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (ASPĮ), pamatyti, kokios ir kada pacientui buvo suteiktos stacionaro, medicininės reabilitacijos, ambulatorinio gydymo paslaugos, kokie vaistai išrašyti, kiek PSDF biudžeto ar žmogaus asmeninių lėšų kainavo gydymas ar vaistai, kokios galutinės diagnozės buvo nustatytos ir panašiai.

Pranešėja priminė, kad gydymo įstaigoje pacientui gali tekti mokėti pačiam, jei apdraustasis savo nuožiūra pasirinks brangiau kainuojančias paslaugas, nei kompensuoja ligonių kasos. Tokiu atveju pacientas turi sumokėti šių paslaugų kainų skirtumą. Jeigu pacientas pats pasirenka su pagrindinės ligos gydymu nesusijusias papildomas paslaugas ar procedūras, privalo susimokėti visą jų kainą. Už paslaugą sumokama gydymo įstaigos kasoje, pacientui išduodamas kasos kvitas.

Parašu patvirtinęs sutikimą mokėti už gydymo paslaugas, savo lėšomis įsigyti vaistų ar medicinos pagalbos priemonių, pacientas nebegali reikalauti iš gydymo įstaigos atlyginti patirtų nuostolių.

 

Vaizdo įrašas

Šiaulių TLK informacija

 

 




Twitter MySpace LinkedIn Facebook
darbo laikas
I-IV : 8.00-12.00 12.45-17.00
V : 8.00-12.00 12.45-15.45
Gyventojų aptarnavimas