Dienos klausimas
Ar žinote, kad nuo 2018 m. sausio 1 d. privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokos dydis 36 Eur?
Taip, žinau
Nežinau
Man neaktualu

Pradžia


JEIGU PACIENTAMS KYLA KLAUSIMŲ DĖL PRIEMOKŲ

   Kaip rodo telefono skambučiai į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir elektroniniai laiškai, ligos, negalavimų prislėgtas žmogus neretai sutrinka, kai gydymo įstaigoje jo paprašo sumokėti ar primokėti už tyrimą ar kitą paslaugą, nors jis yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu. Tad trumpai primename ir paaiškiname, kaip tokiais atvejais derėtų elgtis.  

   Už apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu suteiktas medicinos paslaugas gydymo įstaigoms moka ligonių kasos sveikatos apsaugos ministro įsakymuose patvirtintomis paslaugų bazinėmis kainomis. Atvejai, kai patiems pacientams gali tekti sumokėti ar primokėti už paslaugą, išvardyti mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkoje, patvirtintoje sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 357 bei paskesniuose jo pakeitimuose, taip pat Sveikatos sistemos įstatymo 49 straipsnio 5 dalyje.

   Visus rūpimus klausimus, taip pat jei siūloma už ką nors mokėti, pacientams pirmiausia dera aiškintis asmens sveikatos priežiūros įstaigoje:

   -        gydymo įstaigos darbuotojai turi paaiškinti, ar turite teisę ir galėtumėte (kaip ir kur) šią paslaugą gauti nemokamai;

   -        spręsdami, ar pasirašyti sutikimą įsigyti vaistų, medicinos pagalbos priemonių, mokėti už gydytojo paskirtus tyrimus ar teikiamas paslaugas, pirmiausiai paprašykite gydytojo, gydymo įstaigos arba skyriaus vadovo paaiškinti, kodėl ir kokiu pagrindu prašoma (nurodoma) mokėti;

   -        jeigu gydymo įstaigos vadovo atsakymas netenkina, patartina kreiptis į teritorinės ligonių kasos specialistus.

Pacientų teisių pažeidimus, skundus nagrinėja Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinė medicininio audito inspekcija prie SAM, taip pat teritorinės ligonių kasos ir Valstybinė ligonių kasa prie SAM.

   Į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas pacientams reikėtų kreiptis gavus raštišką sveikatos priežiūros įstaigos atsakymą (jeigu jis netenkina). Vienas pagrindinių dokumentų, apibrėžiančių paciento teises ir jų pažeidimus, galimybę skųsti ir reikalauti žalos atlyginimo, Lietuvoje yra Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas.

   Informuojame, kad naudodamasis ligonių kasų e. paslaugomis kiekvienas gali sužinoti apie jam suteiktas medicinos paslaugas ir išduotus kompensuojamuosius vaistus. Ta asmeninė informacija prieinama tik galintiems saugiai prisijungti prie Elektroninių valdžios vartų www.epaslaugos.lt - viešųjų e. paslaugų sistemos, kurioje kaupiami taip pat ir ligonių kasų duomenys. Prie šios sistemos galima prisijungti ir per VLK interneto svetainę www.vlk.lt skyriuje „Paslaugos" → „Elektroninės paslaugos".

   Sveikatos priežiūros įstaigų matomose vietose - registratūroje, priėmimo kambaryje, laukiamajame, interneto svetainėse - visa tokia informacija turi būti paskelbta, ji padeda išvengti konfliktų, tarnauja pacientų ir medikų darniam bendradarbiavimui sveikatos labui.

 

Valstybinė ligonių kasa
prie Sveikatos apsaugos ministerijos


Paskutinis atnaujinimas: 2011-03-08 16:45:00
darbo laikas
I-IV : 8.00-12.00 12.45-17.00
V : 8.00-12.00 12.45-15.45
Gyventojų aptarnavimas